İngiliz BBC'nin THY'yi uluslararası arenada yıpratma çabası sosyal medyada tepki topladı

Türk kargo uçağı Kırgızistan'ın başkenti Bişkek yakınlarında yerleşim biriminin üzerine düştü. Kaza sonrasında 4'ü mürettabat 38 kişi hayatını kaybetti. 

Uluslararası haber ajansları gelişme son dakika olarak servis ederken büyük bir hataya da imza attılar. Düşen uçağın THY'ye ait olduğunu iddia ettiler. 

İngiliz haber ajansı "THY" dedi
İngiliz haber ajansı Reuters, sabah saat 06.00 sıralarında Kırgız hükümetinden yetkililerin açıklamalarına dayandırdığı haberini servis etti.

Reuters saat 08.00'de haberini, uçağın ACT Havayolları'na ait olduğunu belirterek güncelledi.

4 saat sonra düzeltme geldi
Ayrıca saat 7.30'da AFP, düşen uçağın THY'ye ait olduğu iddiasını ortaya attı.AFP ise 10.30'da servis ettiği haberinden, 'THY' bilgisini çıkardı ve 11.45'te yayımladığı düzeltmede, "Kırgız hükümeti yanlışlıkla uçağın THY'ye ait olduğunu belirtti" ifadesini kullandı.

BBC'de aynı hatayı yaptı
İngiliz kamu yayın kuruluşu BBC'nin internet sitesinin manşetindeki haberde de "Hong Kong'dan kalkan THY uçağı evlerin üzerine düştü" başlığı atıldı. Uzun süre manşetten bu başlıkla verilen haberdeki "THY iddiası" uzun süre sonra kaldırıldı.



Yapılan hata üzerinde Twitter'da tepki gösteren kullanıcılar, #BBCFakeNews başlığı altında paylaşımda bulundu.

Anahtar Kelimeler:
UçakTHYBbc
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.