Akşam Gazetesi'nden Ali Demirtaş'ın röprotajı...

ÜLKEMİZDE MÜZİSYENİN TANIMINDA SIKINTI VAR

Nasılsınız, hayata dair neler düşünüyorsunuz, kafanızı ne meşgul ediyor şu aralar?

Yaşadığımız olaylar ve gündem sanatçılar için çok iç açıcı değil. Sabahtan kalktığımızda negatif haberlerle güne başlıyoruz. Gündemde sanat yok. Bu azıcık motivasyon işi ve motivasyonumuz kötü yönde etkileniyor. diğer taraftan bu pandemi. Pandemiden dolayı müziğe gelen kısıtlamalar ve her şeyin durması çok can sıkıcı. öte taraftan bizim ülkemizde müzisyenin tanımında sıkıntı var. Tanımı yanlış. Müzisyen eşittir enstrüman çalan kimse. Sorun toplum tarafından müzisyenin enstrüman çalan kimse olarak görülmesi. 2021 yılında hala şart bu. Herkesin elinde akıllı telefon var ve herkes dünyadan farkında durumda. Müzik sektörü ne kadar büyük bir sektör ve bununla beraber büyük paraların döndüğü... Bunu bilememek son derece üzücü. Müzik çok büyük bir sektör. Amerika dediğin ülke dünyaya iki şey satıyor biri silah diğeri ise müzik ile sinema. Böyle böyle Amerika oldular işte. Bizdeki algıda şu, müzisyen çalıyor haydi eller havaya... Fakat müzik ve müzisyen bundan ibaret değil ama. Eskiden sanata ve sanatçıya daha büyük bir hürmet vardı fakat şu anda sıfır. Bunun için çok mutlu veya çok parlak değil moralimiz. Geçimini Sağlama sıkıntısı ve hayat şartları şiddet ne yazık ama. Sanatçılar için güç bir noktadayız...

TÜRK MÜZİĞİ HALA SEKTÖR OLAMADI

Türk müzik sektörünün şu lahza içinde bulunduğu durumu nasıl değerlendiriyorsunuz?

Türk müziği hala sektör olamadı. yıllardan beri olamıyor bunun nedeni ise yapımcılar. Çünkü müziği yapan, parayı veren kişiler genellikle alakasız sektörlerden gelen halk müziği olduğu için... Örneğin bağını bahçesini satıp gelen de var. Başka hedeflerle müziğin içinde olanlar da var. Bu adamların kurduğu bir sistemle sektör olunmaz. Sonuç Olarak de olunamadı zaten. Lakin bu şart sadece Türkiye'de geçerli yok.

YENİ JENERASYONUN NE DUYGUYLA NE DE MÜZİKLE BİR İŞİ YOK

Yeni nesil sanatçılar fazla sayıda artmış durumda. Onlar hakkında ne düşünüyorsunuz?

Haklarında hayırlısı olsun. Bu isimlerden bahsetmeyeceğim lakin bundan böyle çok kolay oluyor her şey. Çok basit bir yere geliyorsun fazla basit da kayboluyorsun. Önceden elde etmek da zordu, kaybolmak da zordu. Acilen edinmek pek kolay ama. Hoş söylemen ya da güzel çalman önemli değil, diğer kriterler var acilen. Mesela çok tıklanan şarkılar... Parça rezalet ama tıklanıyor garip bir şekilde. Bunu eleştirmiyorum. Çünkü bu insanların müzik kültürünü gösteriyor. o kadar kolay ve düzeysiz bir şeyi beğeniyorlar ancak. Mesela Müslüm Gürses gibi toplumun aynası kabul edilen bir sanatçının parçalarının dinlenme sayısı veya izlenme sayısı ise çok düşük. Kısacası yeni gelen jenerasyonun ne duyguyla ne de müzikle bir işi değil. Müziği hayatlarında diğer bir yere koyuyorlar. Müziği sosyalleşme ya da meşhur olma yolu olarak kullanıyorlar. Hakiki müzik yapan çok eksik insan var. Diğerleri popüler ve meşhur olmaya çalışıyor. İçerik değil, sanatsal olarak hiçbir şey değil. Sonuçta da ne oluyor, 40 milyon tıklanan 6 ay sonra apaçık yok. 6 ayda bir, biri çıkıyor diğeri iniyor. Son derece düzeysiz bir oluşum sergileniyor. Fakat bu yalnızca Türkiye'de yok, Avrupa ve Amerika için de benzer şey geçerli.

AMERİKA'DA RAPÇİLER MÜZİĞİ BİTİRDİ

Mesela Amerika'da ise rapçiler müziği bitirdiler. Fazla küfür ve ağzı bozuk eklediler, müziği bıraktılar cümbür cemaat konuşmaya başladı. Cahil bir Amerikalı çıkıyor ve bana mahallede ne yaptığını karşısında cinsin bedensel özelliklerinin nasıl hoş olduğunu, ne yediğini anlatıyor. Fakat bu beni ilgilendirmiyor. Müzik yok, herkes küfrediyor. Burada müzik değil. Kolay bir daha alçak inşa bul, üstüne konuş... Milyonlar satıyor. Peki netice ne oldu, bitti. Alttan gelen jenerasyon da "Aramak oysa böyle olmalı" diyor ve aynı sistemi devam ettiriyor. Kendimce şu lahza Amerikan müziği yok artık ve rezil bir durumda. Halbuki Amerika yıllardır bunu satıyordu...

RAP MÜZİK YAPANLARIN KAÇ TANESİ MÜZİK BİLİYOR?

Aynı şey Türkiye için de geçerli. Rap müzik yapanların kaç tanesi müzik biliyor? Mesela toplumumuzun genelinin müziği arabesk... Ama arabeskler ama arabeskin kralı Müslüm Gürses'i dinlemiyorlar. Orada hiçbir şey çalmasını bilmeyen, müzik hakkında bir bilgisi olmayan birinin heceleye heceleye konuşmasını dünya değin tıklayıp dinliyor. Ve o adam arabeski kullanıyor. Bundan Böyle cümbür cemaat her şeyi kullanıyor. Suistimal ediyor...

TEKRAR TEKRAR KENDİ KAFAMDAKİ MÜZİĞİ YAPMAYA ÇALIŞTIM

Peki şöyle bir dönüp kariyerinize baktığınız zaman neler düşünüyorsunuz?

Ben 46 yıldır sahnedeyim. Müziğin aşamalarının hepsini içinde bulunarak yaşadım. Herkesle çalıştım. Bir sürü sanatla alakalı ortamlarda bulundum. Kendi kafamdakini yapmaya çalıştım her zaman. Bir şeyin uydusu olmadım. Geldim bugüne değin. Bir sürü müzikler yaptım. Caz da rock da yaptım. Latin de söyledim. Hatta Türkiye'de birincil Latin müziğini ben yaptım. Pop müzik yaptık hala da yapıyoruz. Sahne sürecim devam ediyor. Acilen daha keyfime kadar işler yapıyorum. Satıp satmaması benim için bundan böyle manâlı değil. Geriye Doğru dönüp baktığımda manâsız geçirmediğimi görüyorum. Müzik kariyerimle ilgili hiçbir pişmanlığım ve keşkem yok. Müzik namına hatalı bir şey yaptığımı hiç düşünmüyorum.

Kaynak: www.sacitaslan.com URL: https://www.sacitaslan.com/muzisyen-ercument-vuraldan-yillar-sonra-olay-aciklamalar-haberi-538600