2020 yılına damgasını vuran Among Us, bugüne kadar neler yaptı?

Tüm dünyayı etkisi altına alan ve yaklaşık olarak son 1 yıldır evlerimizde fazla daha pozitif süre geçirmemize niçin olan Corona virüs salgını, geçtiğimiz yıllarda kullanıma sunulan böylece fazla oyun ve uygulamanın reel potansiyeline ulaşmasına da muavin oldu.

Dilekçe tarafında karşımıza Zoom örneği çıkarken oyun tarafında ise en büyük başarıyı Among Zihin yakaladı. Bu haberimizde ise sadece geçtiğimiz Kasım ayında yaklaşık 500 milyon kişi kadar oynanan Among Fikir'ın bugüne nasıl geldiğine yakından bakacağız.

Among Düşünce oyunu 2015 yılında Washington'da kurulan Innersloth firması kadar geliştirildi. İlk olarak 2018 yılının Haziran ayında iOS ve Android platformları için kullanıma sunulan Among Hafıza, 2018'in Kasım ayında PC için 2020 yılının Aralık ayında ise Nintendo Switch için çıktı. Oyunun mobil platformlar için ücretsiz PC için ise 5 dolarlık (Ülkemizde 10,5 TL) bir ücrete sahip olduğunu da ekleyelim.

Temelde bir online oyun olarak karşımıza meydana çıkan Among Hafıza, 4 - 10 kişilik gruplar ile oynanabiliyor. Among Hafıza'ın Cross-Platform desteğine sahip olduğunu ve önümüzdeki aylarda Xbox One ve Xbox Series X/S modelleri için kullanıma sunulacağını da ekleyelim.

Yaklaşık 2 sene önce oyuncuların beğenisine sunulmasına karşın 2020 yılında dek geniş kitlelere ulaşamayan Among Fikir, keza pandemi ile birlikte keza de ünlü Twitch ve YouTube yayıncılarının da oyunu oynaması ile büyük bir patlama yaşayarak milyonlarca oyuncuya ulaştı. 

Bilim Kurgu temalı bir oyun olan Among Hafıza, pandemi döneminde şayet de eksikliğini en fazla hissettiğimiz olgulardan biri olan sosyalleşmeyi dijital dünyaya taşıyor. Arkadaşlarınızla keza sosyalleşmenizi ayrıca de birlikte oyun oynamanızı sağlayan Among Us oyununda kasıt sahtekarları devretmek, onları ortadan uyandırmak ve haritada bulunan görevleri bitirmek. 

Among Düşünce'ın galibiyet yakalamasının en büyük nedenlerinden biri de gerçek hayatta da epeyce popüler olan bir oyundan esinlenilerek yaratılması. Among Fikir oyunu Mafia, Werewolf, The Resistance ya da Secret Hitler olarak da adlandırılan bir parti oyunundan esinlenilerek geliştirildi. 

Geliştirilme sürecine geçmişken Innersloth firmasından da bahsedelim. Asıl etkileyici olan Innersloth'ın web sitesine göre Among Zihin'un yalnızca 3 birey göre geliştirilmesi. Paylaşılan bilgilere kadar Among Fikir, Forest W. (@forte_bass), Marcus B. (@puffballsunited) ve Amy L. (@aemuuu) kadar geliştirildi.

Geliştirici takım sahiden Among Us için bir devam oyunu üstünde çalışıyordu. Fakat geçtiğimiz yaz aylarında Among Zihin'ın çok popüler bir oyun haline gelmesi ile birlikte Eylül ayında devam oyunun iptal edildiği ve Among Düşünce'ın geliştirilmeye devam edeceği açıklandı.

Kısa süre içinde bir fenomene dönüşen Among Fikir, sosyal medya platformlarını ele geçirdi. Paylaşılan verilere kadar Among Düşünce videoları YouTube'da yalnızca geçtiğimiz Eylül ayında 4 milyar, TikTok'ta ise Ekim ayında 13 milyar görüntülenme aldı. 

Gelelim aktüel verilere SuperData'nın paylaştığı bilgilere göre Among Us, sadece geçtiğimiz Kasım ayında 500 milyon birey göre oynandı. Verilere kadar 500 milyon oyuncunun yalnızca yüzde 3'ü oyunu PC'den oynadı.

Aradaki farkın nedeni ise oyunun mobil platformlarda ücretsiz olması. Fakat Among Akıl'ın PC tarafında da azımsanmayacak bir oyuncu kitlesi bulunuyor. Playtracker'ın verilerine kadar Among Zihin'ın sadece Steam'da 9,5 milyon oyuncuya ulaştığı varsayım ediliyor. 

Geçtiğimiz Kasım ayı ile ilgili bir diğer data ise popüler tahlil firması Sensor Tower kadar paylaşıldı. Verilere kadar Among Zihin, geçtiğimiz Kasım ayında 12 milyon kez indirildi ve 6 milyon dolar gelir etti. Her geçen gün daha popüler bir hale gelen Among Hafıza, 2021 yılında neler yapacak fiilen merak konusu. Among Fikir ile ilgili önemli gelişmeleri sizlere aktarmaya devam edeceğiz.

Kaynak: webrazzi.com
Anahtar Kelimeler:
Innersloth Among Us
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.