Müzzemmil Suresi 5. ayeti ne anlatıyor? Müzzemmil Suresi 5. ayetinin meali, Arapçası, anlamı ve tefsiri...

Müzzemmil Suresi 5. Ayetinin Arapçası:

اِنَّا سَنُلْق۪ي عَلَيْكَ قَوْلًا ثَق۪يلًاۜ

Müzzemmil Suresi 5. Ayetinin Meali (Anlamı):

Açık Konuşmak Gerekirse biz sana sorumluluğu ağır bir laf vahyediyoruz.

Müzzemmil Suresi 5. Ayetinin Tefsiri:

“Ağır söz”den hedef, Kur’ân-ı Kerîm’dir. Kur’an peygamberimiz (s.a.s.)’e vahiy aracılığıyla gelmiştir. Vahiy, herkesin dayanabileceği sıradan bir hal değildir. Muhteşem derecede bir ağırlığı vardır. Rivayetlere tarafından, vahiy geldiği süre, soğuk kış günlerinde bile Resûlullah (s.a.s.)’in mübârek yüzlerinde ter tomurcukları belirirdi. (Buhârî, Bed’ü’l-Vahy 2) Bir binek üstünde iken vahiy gelse, bindiği hayvan dahi vahyin ağırlığından ön ayaklarını çökertir, yelesini yere kor, hareket edemezdi. (Ahmed b. Hanbel, Müsned, VI, 118) Vahiy sırasında Efendimiz’in huzurunda bulunanlar üzerine de bir tartma çöker, orada arı uğultusuna aynı bir ses duyulurdu. (Dârimî, Mukaddime 2)

Lafzı bile böyle ağır olan bir kelamın muhtevasının, onu anlamanın, gereğini yerine getirmenin ağırlığını tasavvur etmek gerekir. Kur’lahza’ı okumak basit olsa da, onun emirlerini tamamiyle yapmak zordur. Fakat bunu yerine getirmenin şüphesiz mizanda sevap ve mükâfatı da ağırdır. İşte uzun uzun gece ibâdeti ve Kur’an tilavetinin, bu ağır yükleri yüklenip taşıyabilecek bir şiddet, kabiliyet ve istidat kazanmak için bir hazırlık yerine getirmek üzere emredildiği anlaşılmaktadır. Çünkü gece ibâdetinin ve kıraatinin bu bakımdan çok büyük ehemmiyeti vardır. Bu önem 6. âyet-i kerîmede iki bambaşka ifadeyle beyân edilir:

Birincisi; اَشَدُّ وَطْـًٔا  (eşeddü vat’en) “tesirce daha kaslı”: Bu ifadeyi şöyle açıklamak mümkündür: Gece ibâdet için kalkmak ve uzun uzun ibâdet etmek insan mizacına terstir. Bu saatte insan istirahat ister. Bu yüzden bu güç meslek, nefsi denetim altına elde etmek için fazla tesirli bir gayrettir. Eğer bir mü’min, bu yolla nefsi ve bedeni üzerinde hâkimiyet sağlar ve onları Allah yolunda kullanmaya muktedir olursa, o kimse Adalet dinin tebliğini dünyaya şampiyon kılmak için daha başarılı olacaktır. İkinci olarak, gece kalkmak, kalp ve dil aralarında bir âhenk meydana getirmek için fazla tesirli bir vasıtadır. Çünkü gecenin bu saatlerinde kul ile Allah arasına diğer bir şey giremez. Bu halde insan diliyle ne söylüyorsa kalbinin sesiyle de onu söyler. Yürek ve dilde bir âhenk meydana kazanç. Üçüncü olarak, gece ibâdet için kalkmak, insanın zahir ve batınında, dış ve iç âleminde âhenk meydana getirmek için fazla tesirli bir vasıtadır. Zira gece yalnızlığında eğer bir kimse istirahatını terk ederek ibâdet için kalkarsa belli ki bu, o kişinin ihlâsındandır. Çünkü bunda başkasına şaşaa yapacak bir koşul yoktur. Dördüncü olarak, gece ibâdeti insan için gündüz ibâdetinden daha ağırdır. Dolayısıyla bu ibâdete sürekli kimsede sebat oluşturur. O kişi Allah’ın yolunda daha derin bir şuurla ve emin iradeyle gider ve her türlü zorluğa karşı tahammül ve metânet gösterir.

İkincisi; اَقْوَمُ ق۪يلًا  (akvemü kîlen) “sözü içten ve sağlam gerçekleştirmek, düzeltmek”: Burada kast olunan, gecenin o vaktinde insanın Kur’ân-ı Kerîm’i daha ağırbaşlı ve ihtiram ile,  ona gönlünü vererek ve daha iyi anlayarak okumasıdır. Çünkü bu sakin ve huzurlu vakitler,  insanın Kur’an âyetleri üzerinde daha derin tefekkür etmesine yerinde olduğu müstesnâ zamanlardır. Bu hoş anlarda kıraat, tefekkür ve tezekkür daha verimli olur; söylenen ve dinlenen söz daha sağlam ve daha tesirli olur.

Gece ibadetinin emredilmesi ve üstünde bu dek durulmasının bir sebebi de şudur:

Müzzemmil Suresi tefsiri için tıklayınız...

Kaynak: Ömer Çelik Tefsiri

Müzzemmil Suresi 5. ayetinin meal karşılaştırması ve diğer ayetler için tıklayınız...

Kaynak: www.islamveihsan.com URL: https://www.islamveihsan.com/muzzemmil-suresi-5-ayet-meali-arapca-yazilisi-anlami-ve-tefsiri.html