Ekrem Dumanlı, Zaman gazetesinde hangi haberleri sansürledi

Yeni Şafak gazetesi yazarı Tamer Korkmaz eskiden çalıştığı ve Ekrem Dumanlı'nın genel yayın yönetmeni olduğu dönemlerde hangi haberlerin sansürlendiğini kaleme aldı. 

Korkmaz özellikle Dumanlı'nın Amerika ve İsrail'i eleştiren haberleri sansürlediğini yazdı.

İşte Korkmaz'ın o yazısı,

"Onun yönetimindeki Paralel “gazete”de ABD ve İsrail'in eleştirilmesi yasaktı. Sansüre tabi idi!

"Aydın Doğan'ın eleştirilmesine de hiç tahammülü yoktu…

Hemen altın makası devreye girerdi.

Sansürcülük, hayat tarzıydı...

Biteviye sansür kılıcını sallaması; Amerikancı Ertuğrul Ö. abisinin pek hoşuna giderdi. Özel Harp “gazetecisi” Ertuğrul'dan “Aferin” aldığı zaman ayakları yerden kesilirdi.

Amerikan askerlerinin, Irak'ta Ebu Gureyb Cezaevi'deki sistematik işkenceleri gün ışığına çıktığında; bir tek onun yönetimindeki “gazete”de bu fevkalade sarsıcı haber birinci sayfada yer almamıştı. Aklınca “bütün hücreleriyle bağlı olduğu” Amerikan devletini “kollamaya” çabalıyordu!

Amerikan gazeteleri bile günlerce Ebu Gureyb'teki işkencelerle ilgili yayınlar yaparken Paralel Yapı'nın Zaman'ı “kraldan fazla kralcı” tutumuyla okuyucusuna “olayın abartılmaması” gerektiğini telkin ediyordu!"

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.